لوله های مسی

عنوان های مقاله :

لوله مسی چیست ؟

لوله های مسی به دلیل ویژگی هایی که دارند بسیار پر کاربرد هستند، از این لوله ها در ساختمان های مسکونی هم بسیار زیاد استفاده می کنند.
لوله های مسی انواع مختلفی دارد و در سایزهای مختلفی ساخته و تولید می شود به همین دلیل هر کدام از این لوله ها کاربرد خاص خودشان را دارند.
از لوله های مسی برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تهویه هوا، پوشش سقف و آب بندی و … استفاده می شود.

در بسیاری از خانه ها می توان لوله های مسی را در آشپزخانه ها و زیر سینک ظرف شویی مشاهده کرد، زیرا برای اتصالات آب گرم کن معمولا از این نوع لوله ها استفاده می کنند.
همانطور که گفته شد لوله های مسی پر کاربرد و محبوب هستند چون استحکام بالایی دارند و در دراز مدت کمتر دچار مشکل می شوند، در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی می شود.
یکی دیگر از مزایای لوله های مسی این است که نصب آنها به آسانی انجام می شود.
عدم پوسیدگی و خوردگی، مقاومت در برابر آتش، گازهای سمی و … نیز از ویژگی های مثبت لوله های مسی است.

انواع لوله های مسی

لوله های مسی نوع L

لوله های مسی

لوله های مسی نوع L با دوام هستند و بسیار پر کاربرد هستند. برای بیرون ساختمان ها و تاسیسات آب های زیر زمینی، حفاظت از آتش سوزی، سیستم های آب پاش، سیستم های گرمایش آب و … کاربرد دارند.

لوله مسی نوع k

ضخیم ترین نوع لوله های مسی، لوله های نوع k هستند و به همین دلیل استحکام بالایی دارند. به دلیل ضخامت بالا و سنگین شدن لوله های نوع k، از نظر قیمت هم لوله های مسی نوع k گران تر هستند.
لوله های نوع k در دونوع انعطاف پذیر و سخت موجود هستند و هر کدام در مکان مشخصی کاربرد دارند.
به دلیل نوع و همچنین قیمت بالا این نوع از لوله ها در ساختمان های مسکونی معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرند. کاربرد آنها بیشتر در سیستم های آب پاش، لوله کشی های تجاری، حفاظت از آتش سوزی، تاسیسات آب زیر زمینی و … است.

لوله نوع M
این نوع لوله های مسی ضخامت کمی دارند و در مقایسه با دو مدل L و k استحکام و مقاومت کمتری دارند. ضخامت کم این نوع لوله ها باعث شده تا مزیت هایی برای آنها ایجاد شود.
مزیت هایی مانند قیمت مناسب و نصب آسان تر باعث شده تا این نوع لوله ها هم با توجه به نیاز مورد استفاده قرار بگیرند.
در سیستم های آب خانگی، سیستم های خلا و … از لوله های نوع M استفاده می کنند.

انواع لوله های مسی براساس نوع جنس

لوله های مسی نرم


این نوع از لوله ها نرم هستند و قابلیت انعطاف دارند، در اتصالات حرارتی از لوله های نرم استفاده می کنند.
از دیگر کاربردهای لوله های مسی نرم می توان به کاربرد در سیستم های اسپیلت به عنوان خنک کننده، پمپ های حرارتی و … اشاره کرد.

لوله های مسی سخت


اتصال لوله های مسی سخت دشوار است زیرا انعطاف پذیری ندارند، برای اتصال لوله های مسی سخت به یکدیگر به اتصالات خارجی مانند اتصالات چین دار، لحیمی، لوله بر و … نیاز است.

آخرین مقاله ها :

استفاده از مطالب وبلاگ ballvalvealfa برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام سایت و لینک به منبع بلامانع است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.