شیر گازی مکانیک آب

عنوان های مقاله :

شیر گازی مکانیک آب در حال حاضر بصورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شیر گازی ها در واقع همان شیر توپی هستند که به علت عملکرد سریع در باز و بست شیر، بیشتر در لوله های گاز کاربرد دارند.
نحوه عملکرد این نوع شیرها ساده است و بصورت on/off کار می کنند، یعنی که این شیرها یا کاملا باز یا کاملا بسته می شوند.

شیر گازی ها دقیقا به چه صورت کار می کنند ؟

شیر گازی مکانیک آب

یک توپ در داخل بدنه شیرگازی ها وجود دارد که بر سر راه سیال قرار می گیرد و از عبور جریان جلوگیری می کند. اگر اهرم شیر گازی در امتداد شیر باشد، شیر باز است و هنگامی که اهرم 90 درجه چرخش داشته باشد و در خلاف مسیر جریان باشد، شیر در حالت بسته قرار می گیرد.
شیر گازی ها به دلیل ویژگی هایی که دارند کاربردهای بسیاری در صنعت دارند، سهولت در استفاده از شیر گازی ها، تعمیر و نگهداری آسان و … را می توان از جمله ویژگی های شیر گازی ها دانست.
شیرهای گازی می توانند تا 1000 فشار، دما تا 400 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و همچنین سایز آنها از 0.2 تا 48 اینچ است که باید با توجه به نیاز، شیر گازی مدنظر را انتخاب کرد.

شیر گازی مکانیک آب چیست ؟

شیر گازی ها انواع مختلفی دارند و براساس ویژگی های مختلف در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. یکی از انواع دسته بندی های شیر گازی ها، دسته بندی براساس نوع برند است.
نوع برند بسیار با اهمیت است، چون کیفیت برندهای مختلف و قیمت برندهای مختلف با هم تفاوت دارند و باید با توجه به نیاز شیر گازی خود را از برند معتبر خریداری کنیم.
برند مکانیک آب از جمله برندهای تولید کننده شیر گازی است که شیر گازی های خود را با کیفیت مناسب و قیمت مناسب ارائه می کند.

انواع شیر گازی براساس فشار کاری

شیر گازی مکانیک آب

-شیرگازی های کم فشار
-شیر گازی پر فشار
نحوه تشخیص پر فشار بودن شیر گازی ها بدین شکل است که اگر شیر توپی بتواند با فشار بیش از psi 3000 کار کند، شیر پر فشار در نظر گرفته می شود.
شیرگازی های پر فشار با توجه به شرایط استفاده، سایز، نوع آب بندی و … می توانند تا 15000 psi فشار کاری را هم حتی تحمل کنند.

انواع شیر گازی براساس شکل بدنه

بدنه یک تکه، سه تکه، چند تکه، بدنه جوشی و بدنه اتصال از بالا

شیر گازی مکانیک آب

انواع شیر گازی براساس جنس بدنه

-استنلس استیل
-برنز
-کروم
-تیتانیوم
-pvc و cpvc
-PFA lined

نحوه خرید شیر گازی مکانیک آب

برای خرید شیر گازی مکانیک آب باید از طریق نمایندگی های معتبر اقدام بفرمائید. ما نمایندگی معتبر شرکت مکانیک آب هستیم و می توانید برای مشاوره و خرید از طریق قسمت تماس با ما، با ما در ارتباط باشید.

آخرین مقاله ها :

استفاده از مطالب وبلاگ ballvalvealfa برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام سایت و لینک به منبع بلامانع است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.