شیر اطمینان برنجی چیست ؟

عنوان های مقاله :

شیر اطمینان برنجی که به آن سیفتی ولو هم می گویند وظیفه تنظیم فشار را دارد.
به شیرهای اطمینان ریلیف ولو هم می گویند که با توجه به کاربردی که دارد برای حفظ ایمنی در تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند.

دلیل استفاده از شیر اطمینان برنجی چیست ؟

شیر اطمینان برنجی

در سیستم های بزرگ وجود فشار برای انتقال سیال حیاتی است اما باید این مسئله را در نظر داشت که فشار زیاد از حد هم می تواند بسیار خطر آفرین باشد، مخصوصا وقتی سیال ما از نوع گاز باشد.

در صورت افزایش فشار بیش از حد در سیستم ما می توانیم شاهد یک انفجار باشیم و خسارت های جبران ناپذیری را متحمل بشیم.

برای جلوگیری از خطرات و آسیب های احتمالی در خطوط انتقال سیالات ما از شیر اطمینان استفاده می کنیم تا فشار را تنظیم کنیم.

عملکرد شیرهای اطمینان به این شکل است که مانع عبور سیال نمی شوند و تنها در صورتی که فشار سیستم بیش از حد باشد، به سرعت واکنش داده و با تخلیه سیال میزان فشار را کنترل می کند.

انواع شیر اطمینان برنجی

شیرهای اطمینان در دو نوع ساده و اهرم دار وجود دارند و جنس برنجی آنها حداکثر 10 بار فشار کاری دارد و همچنین متریال برنجی از بهترین و با کیفیت ترین شیرهای اطمینان بازار است که قیمت مناسبی هم دارد.

همچنین ما در سیستم های مختلف با انواع سیالات سر و کار داریم. بعضی از سیالات خاصیت های اسیدی، بازی یا خورندگی دارند و حتی بعضی از آنها سمی هستند و خاصیت سایشی دارند.

آگاهی از نکته ای که گفته شد بسیار اهمیت دارد و به همین جهت شما باید با توجه به نوع سیال خودتون شیر اطمینان استیل، چدنی یا فولادی را انتخاب کنید که برای سیالات اسیدی و خورنده و … کارآیی خوبی دارند.

مزایای شیر اطمینان برنجی

-قیمت مناسب
-کیفیت بالا
-متریال برنج فرم پذیری خوبی دارد
-طول عمر بالا

کاربرد شیر اطمینان برنجی

شیر اطمینان برنجی

همانطور که قبلا گفته شد کاربرد شیر اطمینان برنجی جلوگیری از فشار بیش از حد در سیستم است.
عملکرد شیر اطمینان کاملا اتوماتیک است و در زمانی که سیستم تحت فشار زیاد قرار گرفته این شیرها شروع به تنظیم فشار موجود در سیستم می کنند.
نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هیچ وقت نمی توان صد درصد به تجهیزات اطمینان کرد، از همین جهت باید همیشه خودمان هم سیستم را بررسی کنیم و با اعتماد 100 درصد به دلیل عملکرد اتوماتیک نباید سیستم را به حال خودش بگذاریم.

در مجموع شیر اطمینان برنجی کاربرد بسیار مهمی دارد و با عملکرد به موقع می تواند از بروز مشکلات و خسارت های بزرگ احتمالی جلوگیری کند.
با توجه به مواردی که گفته شد، وجود شیر اطمینان برنجی در سیستم های مختلف که با فشار سر و کار دارند ضروری است.

آخرین مقاله ها :

استفاده از مطالب وبلاگ ballvalvealfa برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام سایت و لینک به منبع بلامانع است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.